A felnőttnevelési szakemberek formális kiképzési útjai Magyarországon

Authors

  • Viktória Beszédes

DOI:

https://doi.org/10.3311/ope.405

Abstract

A felnőttnevelési szakemberek szakmai fejlesztésének kérdésköre a 2000-es évek után nyert létjogosultságot Európa-szerte, amelyhez hozzájárult a Making a European Area of Lifelong Learning a Reality dokumentum megjelenése (European Commission, 2001). A tanulmány érzékelteti, hogy a felnőttnevelési szakemberképzés témaköre egyre nagyobb teret nyer a nemzetközi kutatási szférában, a nemzeti szakmai tanulmányok áttekintésének eredménye alapján arra következtet, hogy Magyarországon továbbra is csekély mértékben valósulnak meg elméleti és főként empirikus vizsgálatok a felnőttnevelési szakemberek professzionalizációjának kérdéskörében. The issue of professional development for adult education professionals gained legitimacy across Europe after the 2000s, helped by the publication of the document Making a European Area of Lifelong Learning a Reality (European Commission, 2001).The study shows that the topic of adult education professional training is gaining more and more ground in the international research sphere, with an overview of national professional studies.Based on the results of its work, it concludes that in Hungary, there is still a small amount of theoretical and mainly empirical research on the issue of professionalisation of adult education professionals.

Author Biography

Viktória Beszédes

 

Andragógus és a Szegedi Tudományegyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Neveléstudományi Doktori Iskolájának doktorandusza. Andragógia alap- és mesterdiplomáját a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Karon szerezte meg. Andragógus szakmunkatársként dolgozik több felnőttnevelési intézményben Szerbiában. Fő kutatási területei: oktatáspolitika, formális és nem formális felnőttnevelés, felnőttnevelési szakemberek professzionalizációja, felnőttnevelési rendszerek Magyarországon és Szerbiában, képesítési keretrendszerek.  

Downloads

Published

2020-12-22

Issue

Section

Tanulmányok