Szervezeti modell fejlesztése a közszolgáltatásban

Péter Vörös

Abstract


A közszolgáltatásban napjainkban is a XX. század szervezeti modellje a domináns.

A változást a XXI. század kihívásai motiválják, sürgetését a fejlődés dinamikája, a verseny kiéleződése, az ökokörnyezet katasztrofális romlása indukálja. A szervezet felépítése nemcsak a működés hatékonyságát határozza meg, de az ott dolgozók motiváltságát, gondolkozását és így teljesítményét is. A közszolgáltatási szervezetek átalakítása egy innovációs szervezeti modell irányába hozzájárulhat a lakossági igények magasabb színvonalon történő kielégítéséhez, a gazdasági környezet dinamizálásához, a humánerőforrás teljesítményének növeléséhez, a környezetvédelem és -fejlesztés magasabb szint emeléséhez.

A tanulmány az innovatív szervezet működésének elméleti bemutatása mellett a gyakorlat terepén is bemutatja az átalakítás folyamatát, lehetőségeit, irányát és lehetséges eredményét.

 

In public services, the 20th century organizational model is dominant in our days.

Changes are motivated by 21st century challenges and are urged by the dynamics of development, the sharpening of competition and the catastrophic devastation of the ecological environment. Transforming the public service organizations according to an innovation organizational model may contribute to the fulfilment of public demands at a higher standard, to a more dynamic economic environment, the improvement of human resource performance and to raising environmental protection and development to an improved level.

Besides introducing the theory of the operation of an innovative organization, the study presents the process, the possibilities, the trends and the possible results of this transformation in the field of practice, as well.


Full Text:

HTML PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.3311/ope.391

Refbacks

  • There are currently no refbacks.