Digitális pályatanácsadás: second life, avagy mégsem az?
DOI:
https://doi.org/10.3311/ope.388Absztrakt
2020 március közepe óta megváltozott a világunk. A koronavírus járvány miatt a digitális világba menekültünk. A pályaorientációs szolgáltatások kapcsán évtizedek óta beszélünk az e-tanácsadásról, amely, mint ez a cikk bemutatja, messze áll a napi gyakorlattól. Az e-tanácsadás kapcsán a fogalmakat is érdemes pontosítanunk, nem mindegy ugyanis, hogy teletanácsadásról vagy együttműködésen alapuló digitális pályaépítésről beszélünk. A hazai rendszerek, ez utóbbira, összhangban az EU legtöbb tagállamával, még nincsenek felkészülve. Ez a cikk Kettunen (2017) on-line közösségi pályaépítés (co-careering) elméletén keresztül elemzi az információhiányos hazai és európai helyzetet. Our world has changed since the middle of March. Because of the Covid pandemic, we have escaped into the digital world. In career orientation services, we have been talking about e-consultation for decades, which, as presented in this paper, is far from the everyday practice. In terms of e-consultation, it is worth specifying the terminology, as well; namely, it is not the same to speak about tele-consultation or about digital career building based on cooperation. The domestic systems are not yet ready for the latter, similarly to those in most of the EU members. This study analyses the domestic and the European situation of information deficiency via Kettunen’s (2017) online co-careering theory.##submission.downloads##
Megjelent
2020-08-14
Folyóirat szám
Rovat
Tanulmányok