Korszerű eszközök és módszerek a digitális nemzedék körében

Authors

  • Brigitta Balázs

DOI:

https://doi.org/10.3311/ope.368

Abstract

A XXI. században a digitális készségek, kompetenciák elengedhetetlen feltételek a munka világában, így az iskolapadból kilépő diákoknak, - amellett, hogy ez a tevékenység már mindennapi készségszintjük-, tudatosan kell alkalmazni ezeket. A tanároknak nagy felelősségük,hogy a digitális kompetenciákat fejlesszék, lépést tartsanak a virtuális világgal. A mai digitális korban csak a tankönyv alapú oktatás nem felel meg az elvárásoknak, olyan szintre emelkedett az információs és kommunikációs technológia fejlődése, hogy az az oktatásnélkülözhetetlen része kellene, hogy legyen. A diákok nagy része rendelkezik okostelefonnal, internet-szolgáltatással, hisz ennek a generációnak a folytonos online kapcsolat alapfeltétel, ígyaz oktatás is rákényszerül, hogy reagáljon a változásokra. Digitális környezetben új megvilágításban jelennek meg a didaktikai alapelvek és feladatok, amelyek segítik tanulóközpontú tanítást.In the XXI. century digital skills and competency are necessary for most jobs so school leavers must use them consciously though it is their everyday routine. The teachers are the ones who are responsible for developing digital skills and keeping up with the virtual world. In this digital era the book-based education is not enough. The development of information and communication technology is so fast that it must be considered in education as well. Most students have smart phones, internet access, for them being online continuously is a must soconsequently education should react on these changes too. In this digital environment the didactic principles and tasks appear in a completely new context that support student- orientated teaching.

Author Biography

Brigitta Balázs

közgazdász, közgazdásztanár, doktorandusz

2004-ben okleveles közgazdász végzettséget szereztem, 14 évet üzleti szférában dolgoztam, ebből 5 évet felsővezetői pozícióban. 2014. óta közgazdásztanárként dolgozom a gyöngyösi Vak Bottyán János Szakgimnáziumban, ahol főbb tantárgyam a számvitel, adózás, gazdasági és jogi ismeretek. 2019. júniusban okleveles közgazdásztanárként végeztem a BME-n és szeptembertől az EKE Neveléstudományi Doktori Iskola doktorandusza vagyok. Kutatási témám a tanulói motiváció és tanulási eredmény mérése a különböző elektronikus tanulási környezetben.

Downloads

Published

2020-03-14

Issue

Section

Eszmélés