Pedagógusminősítés a gyakorló minősítési szakértő szemével

Ilona Hafner

Abstract


2013. szeptember elsején bevezetésre kerülő Pedagógus Életpályamodell jelentős változásokat hozott a köznevelésben. A bemutatott kutatás a minősítési rendszer gyakorlatban történő megvalósulására, ennek a változásnak az elemzésére irányul, a leginkább érintettek véleménye alapján. A szakértői munka során szerzett tapasztalatokat, kiegészíti a kutatás során kapott adatokkal. Feltárásra kerülnek azon tényezők is, amelyek a minősítő vizsgák és minősítési eljárások során még hatékonyabbá tehetik a folyamatot.  A vizsgálati eredmények és szakértőként szerzett tapasztalatok alapján megállapítható, a bevezetett oktatási változások kiemelten kezelik a pedagógus hivatás megerősítését, általa erősítve az oktatási rendszer valamennyi minőségi tényezőjét.

The Teachers’ Life Career Model, which was introduced on September 1st 2013, brought about considerable changes in public education. The research introduced here was aimed at the practical implementation of the system and the analyzation of the changes, building on the opinions of the people most concerned. My experiences gained during expert work were completed with the data gained during the research. The paper reveals the factors that might make the process even more effective in terms of the qualification exams and the qualification processes. According to the research results and the experiences gained as an expert, I can state that the changes introduced in public education represent outstanding endeavours to strengthen teachers’ vocation, improving by this all the quality factors of the education system.    


Full Text:

PDF HTML


DOI: http://dx.doi.org/10.3311/ope.337

Refbacks

  • There are currently no refbacks.