Innovatív mentortanári szerepek a tanárjelöltek összefüggő szakmai gyakorlata során

Béla Juhász

Abstract


A tanulmány azt elemzi, hogy mi a szerepe a testnevelő mentortanárnak a tanárjelöltek összefüggő egyéni szakmai gyakorlata során, valamint a mindennapos testnevelés bevezetése milyen új, összetettebb feladatok elé állítja a testnevelőket. A szerző kérdőíves módszerrel három területet vizsgált meg részletesen: 1. Irányító, szervező tevékenység a testnevelésórákon, spotfoglalkozásokon. 2. A  méréssel, értékeléssel kapcsolatos feladatok hatékonysága. 3.Az IKT-s módszerek és eszközök alkalmazása a mozgástanítás során. Az írás a tanári kompetenciákkal, az iskolában folyó tanórán kívüli tevékenységgel foglalkozva kitér arra is, hogy a tanárjelöltek milyen segítséget kapnak a fogadó iskolától, mentoruktól az összefüggő szakmai gyakorlatuk során.

The study analyses what the role of the PE supervisor teachers during the student teaching of the teacher trainees is, and what new and complex tasks the PE teachers face as a result of the introduction of everyday physical education. The author examined three issues in details, using the query method: 1. leading and managing activities during the PE lessons and other sports activities; 2. the efficiency of the tasks connected to measurement and evaluation; 3. the application of ICT methods and tools during the teaching of motion. Discussing the teachers’ competences and the activities within the schools but outside the lessons, the paper also examines the help the teacher trainees get from the receiving schools and their supervisors during their student teaching practice.

 


Full Text:

PDF HTML


DOI: http://dx.doi.org/10.3311/ope.271

Refbacks

  • There are currently no refbacks.