A pedagógus minősítési rendszer – a pedagógusok elvárásai és tapasztalatai

Erika Katalin Lunczer

Abstract


Publikáciom egy kutatás alapján fogalmazódott meg, részben az olvasók korábbi cikkemet kísérő reakciói nyomán. Jelen anyagban saját felmérés és elemzés útján arra kívántam választ kapni többek között, hogy a minősítési rendszer mennyire felel meg az általam kérdőíves felmérésbe bevont pedagógusok elvárásainak. Mindezt az első két év minősítéseinek tapasztalataira alapozva igyekeztem megtenni. A jelenleg érvényben lévő pedagógus minősítési rendszer támogatottságának, a pedagógusok elvárásainak megismerésére kvantitatív elemzést végeztem, amelyhez kérdőíves módszert alkalmaztam. Empirikus kutatásom során a tapasztalatok elemzéséhez kérdéscsoportokat alkottam, s minden kérdéscsoporthoz hipotézist fogalmaztam meg.

 

Abstract

The teachers’ qualification system – the teachers’ expectations and experiences

My paper is based on a research, partly along the feedbacks I have gained form the readers of my previous article. In this study I wish to get an answer, by way of an own survey and analyzation, to what extent the qualification system meets the requirements of the teachers involved in my query-based survey. I have strived to make use of the experiences of the qualifications implemented during the first two years. In order to learn the level of support of the existing qualification system and the teachers’ expectations, I made a quantitative analysis in which I used the query method. During my empiric research, in order to analyse the experiences, I created question groups and worded a hypothesis for each group.   


Full Text:

HTML PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.3311/ope.253

Refbacks

  • There are currently no refbacks.