Szerettem volna ugyan tanulni, de sosem mertem belevágni a nehézségek miatt

Dóra Hangya

Abstract


Ma már nem kérdés, hogy a sokszínűséggel, a multikulturalitással foglalkozni kell, a kérdés inkább az, hogy például egy felnőttképzési intézmény vagy egy munkahelyi közösség hogyan tudja aktívan és stratégiai céllal kezelni a sokszínűséget, milyen intézkedésekkel tud értékteremtő puzzle-ként beépülni a cég, a közösség identitásába.

Jelenleg az Új Nemzeti Kiválóság Program 2017/2018. évi pályázata keretében a ”Semmit rólatok, nélkületek” Fogyatékossággal élő személyek iskolarendszeren kívüli felnőttképzéshez való egyenlő esélyű hozzáférésének vizsgálata” c. kutatásban vizsgálom a fogyatékossággal élő felnőttek iskolarendszeren kívüli felnőttképzéshez történő egyenlő esélyű hozzáférésének tapasztalatait.

A tanulmányomban bemutatott kutatásaim hiánypótló jellegűek. A kutatások támpontokat, útmutatót kívánnak nyújtani ahhoz, hogy az iskolarendszeren kívüli felnőttképzési intézményrendszer hatékonyabban tudja segíteni a fogyatékossággal élő személyek munkaerő-piaci (re)integrációját, társadalmi inklúzióját. A bemutatott kutatások hozzájárulhatnak egy olyan inkluzív felnőttképzési rendszer létrejöttéhez, mely hatékonyabban tudja segíteni a fogyatékossággal élő személyek munkaerő-piaci elhelyezkedését és hozzájárul a fogyatékossággal élő felnőttek egyéni igényen alapuló szükségleteinek megismeréséhez, mely hosszútávon eredményesebbé teheti a foglalkozási rehabilitáció oktatási-képzési célú tevékenységrendszerét.

 

Abstract

I wanted to study but because of the difficulties around, I never dared to start

Today, it is out of question that diversity and multi-culture must be dealt with; the question is how an adult education institution or a workplace community can manage diversity actively and with a strategic view, what are the measures to be taken in order to include diversity as a value creating piece of puzzle into the identity of a firm or a community.  
I am examining the experiences in the equal access of disabled adults to the adult education possibilities outside the school system in a research titled ‘”Nothing about you without you” Survey of the equal access of disabled persons to the adult education possibilities outside the school system’ and implemented within the 2017/18 call of the New Generation National Excellence Program.
My researches presented in this study are stop-gap researches. They strive to provide starting points or a guide so that the adult education institutional system existing outside the traditional school system be able to support the labour market (re)integration and the social inclusion of the disabled people more effectively. The researches presented may contribute to the evolution of an inclusive adult education system that can more effectively help disabled people enter the labour market and can conduce to the exploration of the personal needs of the disabled adults, which may make the educational-training activity system of employment rehabilitation more successful in the long run.
________________________________________________________________________


Full Text:

HTML PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.3311/ope.248

Refbacks

  • There are currently no refbacks.