ASEM LLL HUB - Nemzetközi hálózat az élet át tartó tanulásért

Authors

  • Gábor Erdei

DOI:

https://doi.org/10.3311/ope.224

Abstract

Az ASEM egy államközi szerveződés amely - alapvetően az EU és az ASEAN tagországokra irányul és – 1996-bban jött létre. A kezdeményezés célja a politika, gazdaság, társadalom, kultúra legkülönbözőbb területein való együttműködések megvalósítása. Ebben a keretrendszerben jött létre az ASEM LLL HUB, amely a tagországokban az életen át tartó tanulás területén indít és valósít meg kutatásokat, elemzéseket és fejlesztéseket. Ebből a célból jött létre egy nemzetközi hálózat. A hálózat struktúrája és működési rendszere lehetővé teszi a nyílt dialógus módszerét a minisztériumi tanácsadók, egyetemi vezetők és a téma (LLL) kutatói között. A szakmai munka az ASEM LLL HUB öt munkacsoportjában zajlik (LLL nemzeti stratégiák; ICT és e-learning kultúra; munkahelyi tanulás; LLL professzionalizáció és LLL kulcskompetenciák). A nemzetközi együttműködésben 32 ország, 36 egyetem és megközelítőleg 60 kutató vesz részt.   ***ASEM as an intergovernmental organization - existing basically between EU and ASEAN member countries - was established in 1996. The aim of this initiative is to launch different collaborations from the various fields of politics, economy, society and culture etc. In this framework ASEM LLL HUB was set up in order to elaborate research, investigations and develop lifelong learning in the member countries. For this purpose an international network was set up. The network structure paved down the open dialogue methods amongst ministerial, senior university representatives and researchers. ASEM LLL HUB has got five research groups (LLL national strategies; ICT and e-learning culture; workplace learning; LLL professionalization and LLL core competences). In this international collaboration there are 32 participating countries, 36 partner universities and around 60 researchers. 

Author Biography

Gábor Erdei

Erdei Gábor Ph.D. egyetemi adjunktus 1995 óta oktat és kutat a Debreceni Egyetem Művelődés- és Humántudományok Tanszékén (illetve ennek jogelődjében). Számos hazai és nemzetközi kutatásban vett és vesz részt, mint kutató, illetve kutatásvezető. Kutatásai az andragógia különböző területeit érinti. Empirikus vizsgálataiban a tér, illetve az oktatásszociológia szemlélet erősen érvényesül. 2005 óta alapító tagja az ASEM LLL HUB Workplace learning kutatócsoportnak.        

Downloads

Published

2017-11-02

Issue

Section

Projektekről