A tanulási eredmény alapú képzésfejlesztés hatása a felnőttkori tanulás minőségére

Authors

  • Éva Farkas

DOI:

https://doi.org/10.3311/ope.219

Abstract

A felnőttképzés minőségi követelményei jelentősen szigorodtak az új felnőttképzési törvény 2013. évi hatályba lépése óta. Ugyanakkor a felnőttkori tanulás minőségét nem a jogszabályok kényszerítik ki. A minőség a képző intézmény munkájával biztosítható. A minőségbiztosítás egyik eszköze lehet a tanulási eredmények megközelítés alkalmazása a felnőttképzési programok fejlesztésében. A tanulási eredmény szemléletű gondolkodás és képzéstervezés jelentős innovációs potenciált hordoz a felnőttképzési szektor számára. A tanulási eredmény alapú követelménytámasztás következetesebbé, átgondoltabbá teszi a képzés tervezését, a képzési programok kivitelezését, a követelmények meghatározását és a mérés-értékelést. A felnőttképzési programok tanulási eredmény alapú fejlesztése számos előnnyel jár a képző intézmény, az oktató, a felnőtt tanuló és a munkáltató számára és hozzájárul a felnőttkori tanulás eredményességének és minőségének növeléséhez.***The quality requirements of adult training have become stricter since 2013, when the new act on adult training was adopted. Beside the legal regulations the quality of adult learning will be insured by the effective work of adult training institutions. One of the tools of quality assurance can be the using learning outcomes based approach in the process of adult training curriculum design. Thinking and programme planning based on learning outcomes carry significant innovation potentials in adult learning sector. Learning outcomes based curriculum makes the planning and implementation processes of adult training more consistent and thorough together with the determination of related requirements as well as measurement and assessment. The application of learning outcomes carries several advantages for training institutions, educators, adult learners and employers and contributes to the enhancement of the quality and efficiency of the adult learning system and the learning process of those participating in it.

Author Biography

Éva Farkas

Végzettségemet, de legfőképp szakmai identitásomat tekintve andragógus vagyok. 20 éve tevékenykedem a szak- és felnőttképzés különböző területein, mint oktató, szakértő, tanterv- és tananyagfejlesztő, mentor, tanácsadó, kutató. A felnőttkori tanulás számomra azért fontos, mert az egyik legfontosabb intézménye annak a társadalmi rendszernek, amelynek funkciója az egyéni boldoguláshoz, a társadalmi-gazdasági haladáshoz szükséges tudás és kompetenciák folyamatos megújítása és fejlesztése.  

Downloads

Published

2017-11-02

Issue

Section

Tanulmányok