Korszerű IKT eszközök alkalmazása az SNI- s tanulók fejlesztésében

Authors

  • Kinga Biró

DOI:

https://doi.org/10.3311/ope.211

Abstract

Az információs és kommunikációs technológiák (IKT) ma már a mindennapi élet részévé váltak. Hatással vannak a társadalom számos területére, beleértve az oktatást, a képzést és a foglalkoztatást, de ezek mellett értékes eszköz a fogyatékossággal és a sajátos igényekkel élő emberek számára. A sajátos nevelési igényű (SNI) gyermekek oktatásában fontos szerepet játszik az IKT. Az oktatás hatékonyságát növeli, ha az információ több kommunikációs csatornán keresztül áramlik. Kutatásomban bemutatom az SNI- s tanulók integrálásának lehetséges módjait, akadályait a többségi nevelési-oktatási intézményben, majd ismertetem a fejlesztésük során alkalmazható korszerű digitális eszközöket. Az IKT használatának fő célja, hogy a SNI- s tanulók oktatásában egyenlő feltételeket teremtsünk az oktatási minden területén. ***Information and Communication Technologies (ICT) have become part of everyday life. They have an impact on many areas of society, including education, training and employment, but they are a valuable tools for people with disabilities and people with special needs also. ICT has an important role in education of students with special educational (SEN). The effectiveness of education increases if the information flows through multiple communication channels. In my research I demonstrate the possible ways, obstacles of the SEN student’s integration in the mainstream education systems, then I review the modern digital tools that can be used in their development. The main purpose of ICT use is to create equal conditions for the SEN students with special educational needs in all areas of education.

Author Biography

Kinga Biró

Vegyész mérnöktanár, környezetmérnök. 2011-ben környezetmenedzser szakirányon szerzett környezetmérnök diplomát a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Vegyészmérnöki és Biomérnöki Karán. Pedagógiai tevékenységét 2011-ben a Petrik Lajos Két Tanítási Nyelvű Vegyipari, Környezetvédelmi és Informatikai Szakközépiskolában kezdte gyakorlati és elméleti oktatóként a környezeti analitika, környezetvédelem-vízgazdálkodás c. tantárgyhoz kapcsolódóan. 2015-ben szerzett vegyész mérnöktanár diplomát a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Műszaki Pedagógia Tanszékén. 2016 januárjától az Érdi SZC Kós Károly Szakképző Iskolájának pedagógusa. Jelenleg a BME GTK hallgatója, közoktatási vezető és pedagógus szakvizsga szakirányú továbbképzési szakon.

Downloads

Published

2017-09-30

Issue

Section

Eszmélés